WARSZTATY INTERDYSCYPLINARNE W TEATRZE WIELKIM W LODZI

Wspaniałe warsztaty multidyscyplinarne dla naszych Milusińskich udało się zorganizować dla dzieci z grup tanecznych, plastycznych i wokalnych w Teatrze Wielkim w Łodzi. Warsztaty składające się z połączenia sztuki  tanecznej, plastycznej, muzycznej, wokalnej, aktorskiej oparte były o fragmenty opery "Carmen" Georga Bizeta.
Prowadzącymi zajęcia byli soliści i artyści Teatru Wielkiego w Łodzi: Maria Tomala, Sylwia Nowicka, Anna Adamiak, Wiktor Krakowiak-Chu. Pomysłodawcy i realizatorzy działania - Panie mgr: Beata Toboła i Zdzisława Budka.

Fotorelacja z warsztatów w GALERII.

Dnia 20 kwietnia 2017 roku grupa 39 wychowanków z ZPWP w Sieradzu wraz z 5 opiekunami odbyła wycieczkę autokarową do Muzeum Sztuki w Łodzi. Celem wycieczki był udział w warsztatach. "Atlas trailer, czyli zwiedzanie interaktywne dla dzieci" to warsztat, który towarzyszy wystawie "Superorganizm i doświadczenie awangardy". Praca wychowanków skupiła się w najżywszym kontakcie z dziełami sztuki - nie w sali warsztatowej, ale bezpośrednio w galerii. Po trzech piętrach wystawy poprowadziła nas przemiła pani przewodnik Katarzyna Mądrzycka-Adamczyk i karty atlasu z różnymi wskazówkami bądź zadaniami. Rysowaliśmy, wyklejaliśmy i odpowiadaliśmy na mnóstwo podchwytliwych pytań. Odpowiedzi ułożyły się w unikatowy atlas, który zabraliśmy z sobą na pamiątkę, by potem być może wykorzystać go w oprowadzaniu kolegów czy znajomych. Dowiedzieliśmy się, co to jest abstrakcja, instalacja, obiekt.

W muzeum spotkaliśmy się z obrazami, rzeźbami czy fotografiami. Oglądaliśmy je, podziwialiśmy, rozmawialiśmy o nich. Przewodnikiem podczas drugiego warsztatu była pani przewodnik Agnieszka Wojcie-chowska-Sej i Mały Książę, bohater książki Antoine a de Saint-Exupery ego. Z jego pomocą odbyliśmy podróż po przestrzeniach muzealnych. Warsztat odbywał się w całości na ekspozycji - w żywym kontakcie z dziełami sztuki.

Pobyt w Muzeum Sztuki MS2 był dla nas ciekawym doświadczeniem.

Bardzo dziękujemy Radzie Rodziców ZPWP
w Sieradzu za pokrycie kosztów za wynajem autokaru.